Co zrobić, gdy podczas jazdy zapali się lampka od ładowania?
Pierwszą czynnością jest oczywiście zjechanie na najbliższy parking. Należy wówczas podnieść kabinę (pamiętaj o sprzątnięciu rzeczy, które znajdują się we wnętrzu kabiny, aby nie uszkodzić szyby). Zaznaczam, że zawsze należy maksymalnie podnieść kabinę, z uwagi na własne bezpieczeństwo.
Kiedy mamy już podniesioną kabinę (oczywiście do końca), najpierw sprawdzamy, czy nie został zerwany pasek na alternatorze. Jeśli został zerwany, to należy założyć nowy pasek. Jego wymiana, to około 15 minut pracy. Tak na marginesie dobrze jest zawsze wozić ze sobą taki pasek, a o innych rzeczach, które warto wozić ze sobą do małych, samodzielnych napraw, przeczytacie TUTAJ.
Przy zakładaniu nowego paska, zwróćcie uwagę na rolkę napinacza, czy nie jest uszkodzona, czyli czy się obraca. Jeśli się nie obraca, nie zakładaj nowego paska.
Jeśli pasek jest cały, to sprawdzamy połączenie kabli elektrycznych za alternatorem. Jeżeli tam jest wszystko w porządku, oznacza to, że szczotki alternatora zostały zużyte. Należy wówczas wymienić alternator. Mało kto już w dzisiejszych czasach wymienia same szczotki.